Siirry pääsisältöön

The Camp Reset 2018 - Muistoja

Aloin muistella viime vuoden leiriä. Huomasin, että pääni lyö melkein tyhjää. Muistan, että osallistuin The Reset Girlin Camp Resetille ja seurasin leirielämä ja -aluetta. Mutta en muista, mitä tein leirillä.

Muistan, että leirin alkupuolella osallistuin isolle partioleirille, joka vei voimat tehokkaasti. Muistan itkeneeni tuon partioleirin aikana varmaan enemmän kuin koskaan. Toisaalta en kyllä ole ihan varma, että oliko partioleiri loppupelissä Camp Resetin alussa vai sittenkin loppu puolella. Oikeastaan en muista sitä enää. 

Muistan tuskailleeni leirin käsikirjan kanssa. En saanut siitä millään otetta, joten en voinut sitä juurikaan käyttää ja se näytti ihan vääränlaiselta omiin silmiini. Muistan, että aloitin koko leirikirjan tekemisen uudestaan palaten vanhaan ja minulle tuttuun tapaan tehdä. Niin sain leirikirjasta lopulta toimivan. Muistan osallistuneeni muutamiin livelähetyksiin ja tehneeni jalkakylpyjä. Rakastuin niihin. Muistan myös etsineeni aarteita ja saaneeni niistä ihania värityskuvia, joita en tosin koskaan varmaan saanut liitettyä leirikirjaani. Noiden aarteiden löytämiseenkin tarvitsin valtavasti apua, koska kielitaitoni oli mitä oli ja ohjeista en ymmärtänyt juuri mitään. Muistan myös elokuvaillat, joita leirillä viettiin ja sen, etten pystynyt siihenkään osallistumaan aikaeron vuoksi. 

Muistan viime kesän leiristä vain pieniä välähdyksiä sieltä ja täältä. Lopulta, kun leiri oli ohi, sain kiinni leirikirjan ideasta ja siitä miten sitä oli ajateltu käytettävän ja sen jälkeen olenkin melkein puolen vuoden ajan itselleni tehnyt tuolla mallilla käsikirjaa, tosin leirin materiaaleihin en ole palannut tuon jälkeen. Ylipäätään viime kesä oli jotenkin niin sumuinen. Takana oli kaksi vuoden mittaista isoa projekstia, joita tein oman työhi ohella ja niiden tiimoilta lähes loppuun palaminen. Oliko siis ihmekään, etten pystynyt antamaan itselleni aikaa ja mahdollisuutta sisäistää leirin asioita ja rauhoittaa itseäni leirille. 

Nyt olen yrittänyt hiljentää vauhtia ja nauttia hetkistä. Olen päättänyt ottaa kaiken irti tämän vuoden leiristä ja luoda muistoja, jotka kantavat. Muistan viime kesän partioleiriltä välähdyksiä, en kokonaisuutta. Muistan kaiken sen tuen, jonka sain Camp Resetin leiriläisiltä partioleirillä ollessani. Se, että ihmiset jaksoivat tukea ja kannustaa, antaa ohjeita ja vääntää minulle rautalangasta, että mistä on oikein kyse. Se sai minut kaikesta huolimatta tuntemaan oloni kotoisaksi juuri tuossa porukassa ja luomaan jotain ainutlaatuista, mitä en ole missään muualla kokenut kuin The Camp Resetillä. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kollaasinauhat

Planner of Finland -ryhmä järjesti jokin aika sitten kollaasinauha vaihdon. Hetkeen en mukana ole vaihdoissa ollut, tosin tähän ehkä syynä enemmän se, että jo useampi vuosi sitten siirryin askartelu- ja kalenteriryhmissä pyörimään kansainvälissä porukoissa. Epäröin vaihtoon osallistumista, mutta sain mieleni kuitenkin rohkaistua.  Meidän vaihtoporukka muodostui minusta ja kahdesta muusta henkilöstä. En tuntenut ollenkaan sitä henkilöä, jolle minun oli tarkoitus kollaasinauha tehdä ja koin sen hyvin haasteellisena. Kun toisen mieltymykset tai tapa koristella on ihan mysteeri, joutui enemmän miettimään, että millaisen itse haluaisi saada.  Toisena haasteena koin sen, että käytän itse todella paljon itse tulostettuja juttuja koristelussa. Joko sellaisia, joihin minulla on lisenssi oikeudet tai sitten muualta bongattuja, ilmaisia kuvituksia. Omassa päässä kollaasinauhoja tehdessä siis lähinnä vain pyöri, että onko ok käyttää itse tulostettua tai tehtyä materiaalia vai pitäisikö penkoa kaap

Memorydex kortit

Viime vuosien aikana olen tehnyt valtavat määrät pieniä kortteja, joita olen etenkin kesän leirien yhteydessä lähettänyt ympäri maailmaa kesän leirikavereille. Joitakin kortteja olen tehnyt itsellenikin, mutta olen huomannut korttien vaan katoavan jonnekin ajan kanssa, koska minulla ei ole ollut niille mitään kiinteää säilytyspaikkaa. Olen yrittänyt etsiä tähän säilytysongelmaan ratkaisua.  Instagramissa ja pinterestissä minua vastaan on tullut toinen toistaan upeampia kortteja, joiden alareunassa on pienet reiät. Asiaa tutkittuani huomasin kyseessä olevan memorydexkortit ja että niille saisi ostettua vielä kaiken lisäksi sellaisen näppärän säilytysratkaisun. Siitä se ajatus sitten lähti, tosin jonkin aikaa asiaa rauhassa kypsyttelin ennen kuin päätin itse kokeilla.  Bible Journal Love sivuston kautta oli minulle tullut vastaan freebienä memorydex korttien pohjia, joten päätin sitä kautta tulostaa itselleni sapluuna korttimalliksi. Ajattelin, että kokeilen ensin tekemistä ja sitä, ett

The Harmony Retreat - Muistoja

Harmony Retreat oli ensimmäinen The Reset Girlin talvileiri. Tai no oikeastaan kyse ei varsinaisesti ollut leiristä vaan ehkä enemmän jonkinlaisesta retriitistä, mihin nimikin viittaa. Harmony Retrean tarkoitus oli tarjota mahdollisuus rauhoittua ja oppia tuntemaan itseään uudella tavalla. Tähän osallistuessani ajattelin, että tätä minä todella tarvitsen. Etukäteen olin ajatellut, että minulla on kerrankin hyvin aikaa itselleni ja ehdin hyvin käyttämään aikaa siihen, että opin tuntemaan itseni uudelleen. Arki ja todellisuus vaan olivat lopulta aivan jotain muuta.  Harmony retreat pohjautui hyvin samankaltaiselle työskentelylle kuin mitä olin jo aikaisemmin käyttänyt The Reset Girlin leirien leirikirjojen tekemiseen. Tällä kertaa leirikirja tai oikeastaan tämän retriitin yhteydessä voisi ehkä ennemmin käyttää termiä käsikirja, koostui kolmesta osasta: sielusta, mielestä ja ruumista. Näiden kolmen kategorian kautta oli tarkoitus retriitin aikana pohtia itse koskevia asioita.  Harmony Ret