Siirry pääsisältöön

Kalenterimanian syysleiri

Olin kesällä yhteydessä Kalenterimanian ylläpitoon. Mielessä oli ihan mieletön ajatus ja halusin tietää lähtisikö mania siihen mukaan. Ja kyllähän he lähtivät. Siitä se ajatus sitten lähti ja aloitin tekemään The Camp Resertin suomiversiota Kalenterimanian väellä, tosin täysin eri teemalla.
Leiri on nyt ollut käynnissä pari päivää. Olen viihtynyt hyvin ja toivottavasti hyvin ovat viihtyneet myös kaikki ihanat leiriläiset. Olemme ehtineet parissa päivässä viettämään ihan mahtavat avajaiset ja "istuskella" iltanuotiolla. Nautin siitä, että ympärillä on saman henkistä porukkaa, joiden kanssa on helppo jutella myös muusta kuin kalenterista. 
Aloitin my stoorin tekemisen uudestaan uuteen leirikirjaa. Sitä on ihana tehdä ja se on ihana tapa kerätä listana ylösmm.  itselle täreitä asioita. My stoori tein ekaa kertaa  The Camp Resertillä ja silloin se jäi kesken. Nyt tavoittena on saada tehtyä koko kuukauden ajan. Tämän tiimoilta siis mennään seuraava kuukausi. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kollaasinauhat

Planner of Finland -ryhmä järjesti jokin aika sitten kollaasinauha vaihdon. Hetkeen en mukana ole vaihdoissa ollut, tosin tähän ehkä syynä enemmän se, että jo useampi vuosi sitten siirryin askartelu- ja kalenteriryhmissä pyörimään kansainvälissä porukoissa. Epäröin vaihtoon osallistumista, mutta sain mieleni kuitenkin rohkaistua.  Meidän vaihtoporukka muodostui minusta ja kahdesta muusta henkilöstä. En tuntenut ollenkaan sitä henkilöä, jolle minun oli tarkoitus kollaasinauha tehdä ja koin sen hyvin haasteellisena. Kun toisen mieltymykset tai tapa koristella on ihan mysteeri, joutui enemmän miettimään, että millaisen itse haluaisi saada.  Toisena haasteena koin sen, että käytän itse todella paljon itse tulostettuja juttuja koristelussa. Joko sellaisia, joihin minulla on lisenssi oikeudet tai sitten muualta bongattuja, ilmaisia kuvituksia. Omassa päässä kollaasinauhoja tehdessä siis lähinnä vain pyöri, että onko ok käyttää itse tulostettua tai tehtyä materiaalia vai pitäisikö penkoa kaap

Happy Mail piristää päivää

Vuoden alusta kun hurahfin kalenterien ihmeelliseen maailmaan ja aloin säännöllisesti pyörimään ja seuraamaan Kalenterimaniaa, liityin myös kuukausittain olevaan Happy Mail rinkiin mukaan.  Parini oli kasannut minulle aivan ihanan postin, joka sai hymyn nousemaan huulille rankam työpäivän jälkeen. Kyllä se vaan niin on, että perinteinen posti, siis kirje, kortti paketti yms. saa mielen piristymään kummasti. Ei aina vaan niitä tylsiä laskuja ja mainoksia.  Olen ihastunut kyllä ihan urakalla Happy Mailiin. Omiin varastoihin on kertynyt vaikka mitä sellaista, jota ei loppupelissä sitten osaakaan hyödyntää kalenteria tehdessä. Happy Mailin myötä olen saanut niitä kiertoon ja tuottamaan hyvää mieltä jollekin toiselle.  Olen kuullut paljon tämän tyylisestä vaihdosta epäilyjä siitä, että kuitenkin sitten oma jää saamatta tai on pettymys. Harvoin jäävät saamatta tällä ryhmällä ja pääsääntöisesti ihmiset ovat olleet tyytyväisiä sisältöön ja toisaalta, jos sisällöllä on jotain sell

Memorydex kortit

Viime vuosien aikana olen tehnyt valtavat määrät pieniä kortteja, joita olen etenkin kesän leirien yhteydessä lähettänyt ympäri maailmaa kesän leirikavereille. Joitakin kortteja olen tehnyt itsellenikin, mutta olen huomannut korttien vaan katoavan jonnekin ajan kanssa, koska minulla ei ole ollut niille mitään kiinteää säilytyspaikkaa. Olen yrittänyt etsiä tähän säilytysongelmaan ratkaisua.  Instagramissa ja pinterestissä minua vastaan on tullut toinen toistaan upeampia kortteja, joiden alareunassa on pienet reiät. Asiaa tutkittuani huomasin kyseessä olevan memorydexkortit ja että niille saisi ostettua vielä kaiken lisäksi sellaisen näppärän säilytysratkaisun. Siitä se ajatus sitten lähti, tosin jonkin aikaa asiaa rauhassa kypsyttelin ennen kuin päätin itse kokeilla.  Bible Journal Love sivuston kautta oli minulle tullut vastaan freebienä memorydex korttien pohjia, joten päätin sitä kautta tulostaa itselleni sapluuna korttimalliksi. Ajattelin, että kokeilen ensin tekemistä ja sitä, ett