Siirry pääsisältöön

TRG:n kalenterisivut Carpe Diemiin

Viime aikoina olen kertonut teille arvon lukijat paljon tuosta kalenteristani, jonka sisustan olen rakentanut hyvin pitkälle The Reset Girlin materiaalin avulla. Käytössähän siis on tuo vuosivihko, handbook ja sitten tietysti kalenterivihkot. Kalenterivihkot, joita käytän ovat TRG:n ja niihin olen maksanut käyttölisenssin, jotta sivut ovat vapaassa käytössäni.

TRG:n vertical weeks A5

Olen Carpe Diemin kanssa niin tottunut pystypäiviin, etten vaakapäiviä varmaan edes osaisi käyttää. Silloin kun bongasin nämä sivut The Reset Girlin verkkokaupasta, oli näissä jotenkin heti oma viehätyksensä, vaikka alkuun vierastinkin sitä, ettei lauantaille ja sunnuntaille ole samalla tavalla tilaa kuin arkipäiville. Toinen mikä alussa tuntui hieman hassulta oli se, ettei kalenterissa ole ollenkaan kellon aikoja. Nyt kun näitä sivuja on hetken aikaa käyttänyt, huomaan etten kellon aikoja arkipäiviin kaipaa lainkaan.

Koska minulla on kahdet Carpe Diemin ja yhdet Priman kannet sekä niihin yhteensopiva rei'itin, en edes ajatellut hankkivani uusia kansia tätä minun TRG -vuosi kokeiluani varten. Otin kalenterisivut ulos vihkotulosteena ja värillisen paperin avulla tein siihen lärpäkkeen, johon sain reiät tehtyä, jotta kalenterisivut pysyvät näppärästi matkassa mukana. Toimiva ratkaisu pienellä vaivalla.

Yhteensopivuus: Sinikara Stationery, Happy Planner Classic
Minusta on kiva, että päivien ylä- ja alapuolelle jää tyhjää tilaa, jotta washeja on helppo käyttää. Yläsivuun menee suoraan vähän leveämpikin washi ja alas puolestaan aavistuksen kapeampi menee helposti. Positiivinen yllätys oli se, että aikoinaan haalimani Mambin classicin tarrat olivat juuri sopivan kokoiset, samoin kuin Sinikaran half boksit myös. Päivien kohdalla on reilusti tilaa ja se antaa mahdollisuuden moneen, ettenkin minun tapauksessani, kun joudun päivittäin elämään kalenterin kanssa.
Kun oma työ asettaa kalenterin suhteen tiettyjä rajoituksia, sitä huomaa olevansa lähinnä helpottunut siinä vaiheessa, kun löytää toimivat sivut. Täytyy kyllä myöntää, että olin tyytyväinen CD:n omiin sivuihin ja jossain vaiheessa todella ajattelin, etten ikinä vaihda sivuja. Mutta sitten tuli se kuuluisa keittiöremontti ja tarvikkeiden kokoaminen yhteen paikkaan ja en ole vieläkään löytänyt sitä laatikkoa, johon aikoinani laitoin kaikki ne CD:n sivut talteen. Toisaalta ehkä hyvä niin. Oli pakko todella etsiä toimivaa ratkaisua ja kun Tempur ei kohdalleni sitä tarjonnut, löysin nämä käyttööni.

Monipuolinen mahdollisuus koristeluun
Toki täytyy myöntää, että näissä sivuissa, ainakin näin vihkotulosteena otettuna, on omat puutteensa. Toisinaan nimittäin toivoisi, ettei tarvitsisi leikata ja liimata, jotta saan koko kuukauden yhteen vihkoon. TRG:n vertikaaliset sivut on nimittäin mitoitettu neljälle viikolle ja useimmissa kuukausissa tarvetta olisi lähes kuuden viikon edestä. Tämän vuoden kohdalta olen tosiaan ongelman ratkaissut, mutta ensivuodelle täytynee miettiä toisenlaista ratkaisua.
Tämä kaikki saattaa teistä tuntua hehkuttamiselta, mutta se ei ole tarkoitus. Vaikka koen, että The Reset Girlin tuotteet ovat kuin minulle tehtyjä, ymmärrän hyvin jos joku muu kokee tilanteen toisin. Minulle sopii vallan mainiosti digitaaliset tuotteet, joista maksan käyttölisenssin ja tiedän, että jos jokin loppuu, voin koska tahansa tulostaa sitä lisää. Pitkään suosin vain kotimaisia kivijalka liikkeitä ja heidän verkkokauppojaan, mutta TRG vei kyllä sydämeni kerta heitolla. Noihin kotimaisiin liikkeisiin varmasti palaan vielä toisella kertaa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kollaasinauhat

Planner of Finland -ryhmä järjesti jokin aika sitten kollaasinauha vaihdon. Hetkeen en mukana ole vaihdoissa ollut, tosin tähän ehkä syynä enemmän se, että jo useampi vuosi sitten siirryin askartelu- ja kalenteriryhmissä pyörimään kansainvälissä porukoissa. Epäröin vaihtoon osallistumista, mutta sain mieleni kuitenkin rohkaistua.  Meidän vaihtoporukka muodostui minusta ja kahdesta muusta henkilöstä. En tuntenut ollenkaan sitä henkilöä, jolle minun oli tarkoitus kollaasinauha tehdä ja koin sen hyvin haasteellisena. Kun toisen mieltymykset tai tapa koristella on ihan mysteeri, joutui enemmän miettimään, että millaisen itse haluaisi saada.  Toisena haasteena koin sen, että käytän itse todella paljon itse tulostettuja juttuja koristelussa. Joko sellaisia, joihin minulla on lisenssi oikeudet tai sitten muualta bongattuja, ilmaisia kuvituksia. Omassa päässä kollaasinauhoja tehdessä siis lähinnä vain pyöri, että onko ok käyttää itse tulostettua tai tehtyä materiaalia vai pitäisikö penkoa kaap

Memorydex kortit

Viime vuosien aikana olen tehnyt valtavat määrät pieniä kortteja, joita olen etenkin kesän leirien yhteydessä lähettänyt ympäri maailmaa kesän leirikavereille. Joitakin kortteja olen tehnyt itsellenikin, mutta olen huomannut korttien vaan katoavan jonnekin ajan kanssa, koska minulla ei ole ollut niille mitään kiinteää säilytyspaikkaa. Olen yrittänyt etsiä tähän säilytysongelmaan ratkaisua.  Instagramissa ja pinterestissä minua vastaan on tullut toinen toistaan upeampia kortteja, joiden alareunassa on pienet reiät. Asiaa tutkittuani huomasin kyseessä olevan memorydexkortit ja että niille saisi ostettua vielä kaiken lisäksi sellaisen näppärän säilytysratkaisun. Siitä se ajatus sitten lähti, tosin jonkin aikaa asiaa rauhassa kypsyttelin ennen kuin päätin itse kokeilla.  Bible Journal Love sivuston kautta oli minulle tullut vastaan freebienä memorydex korttien pohjia, joten päätin sitä kautta tulostaa itselleni sapluuna korttimalliksi. Ajattelin, että kokeilen ensin tekemistä ja sitä, ett

The Harmony Retreat - Muistoja

Harmony Retreat oli ensimmäinen The Reset Girlin talvileiri. Tai no oikeastaan kyse ei varsinaisesti ollut leiristä vaan ehkä enemmän jonkinlaisesta retriitistä, mihin nimikin viittaa. Harmony Retrean tarkoitus oli tarjota mahdollisuus rauhoittua ja oppia tuntemaan itseään uudella tavalla. Tähän osallistuessani ajattelin, että tätä minä todella tarvitsen. Etukäteen olin ajatellut, että minulla on kerrankin hyvin aikaa itselleni ja ehdin hyvin käyttämään aikaa siihen, että opin tuntemaan itseni uudelleen. Arki ja todellisuus vaan olivat lopulta aivan jotain muuta.  Harmony retreat pohjautui hyvin samankaltaiselle työskentelylle kuin mitä olin jo aikaisemmin käyttänyt The Reset Girlin leirien leirikirjojen tekemiseen. Tällä kertaa leirikirja tai oikeastaan tämän retriitin yhteydessä voisi ehkä ennemmin käyttää termiä käsikirja, koostui kolmesta osasta: sielusta, mielestä ja ruumista. Näiden kolmen kategorian kautta oli tarkoitus retriitin aikana pohtia itse koskevia asioita.  Harmony Ret